top of page

גלגולה של קריאה בקלפים – מאז והיום




איזה שימוש עשו בקלפים אז, ואיזה שימוש אנו עושים בהם היום?

מה תפקידם של הקלפים?

מה תפקידו של הקורא?

איך לעשות את זה נכון?

ואיך אפשר ליהנות מהקלפים הרבה מעבר למה שחשבתם...


לצערי רוב השאלות שמפנים אליי אכן עוסקות בניבוי עתידות, ואולי זה המקום לעשות קצת סדר ולתאם ציפיות בין השואלים והשימוש הרצוי שיש לעשות בקלפי הטארוט.


"האם הוא ייפרד ממני?

האם נחזור?

מתי אתחתן?

מתי אכנס להריון?

האם אקבל קידום?

האם יפטרו אותי?

אנשים שואלים את הקלפים.

האנשים משתנים, השאלות לא!.



קלפי הטארוט משמשים לחיזוי עתידות, לייעוץ, הכוונה ואפילו לניתוח אישיות, אבל לא רק. במקור, שימושם העיקרי של הקלפים היה כקלפי משחק ושעשוע בכלל, ולקח זמן רב עד שהחלו לייחס להם סגולות ייחודיות. גם בימינו, קריאה בקלפי טארוט משמשת הרבה מעבר לחיזוי העתיד.


מי בעד ומי נגד?


עפ"י היהדות עיסוק בחיזוי עתידות אסור בהחלט, ואף על פי כן הרבה מיסטיקנים בגישה היהודית לא נגד הקלפים – שכן הם לא עושים בהם שימוש בשביל חיזיון עתידות.

היחס של רבנים רבים (לא כולם) לקריאה בקלפים קשוח מידי, ועל פניו לא תמיד ברורה הסיבה האמיתית, שכן הם עושים שימוש בכלים דומים לסוגי חיזוי שונים, לקבלת הכוונה, עצה וכדו'.

תוכלו לקרוא על חיזוי עתידות כדרך הרבנים במאמר: " האם מותר עפ"י היהדות לחזות את העתיד".

מעבר לכך, ישנם אנשים רבים שלא ממש מאמינים בחיזוי וגילוי עתידות, כך שמדובר בנושא מאוד שנוי במחלוקת, האם הגורל שלנו בידיים שלנו או לא. האם הוא נקבע מראש ולנו אין כל שליטה עליו, האם בכלל קיים דבר כזה שנקרא "גורל" או שכל מה שקורה איתנו הוא פועל יוצא של ההחלטות שקבלנו והמעשים שעשינו, או שקיימת אפשרות שלישית כמאמר רבי עקיבא: "הכל צפוי והרשות נתונה", שאכן גורלנו נקבע עם היולדנו ועדיין יש לנו בחירה חופשית לשנות את הגורל שנבחר עבורנו (לטוב ולרע) ולנתב את החיים שלנו לכיוונים שונים בכל רגע נתון.

בעבר הרחוק האמינו שהכל "מכתוב", ולא משנה איזה גלגולים נעשה. בסופו של דבר מה שצריך לקרות קורה, אם נרצה או לא. כיום אנחנו מאמינים יותר בבחירה חופשית ובעובדה שגורלנו בידינו, כך שאופי הקריאות, כך אפשר לומר, השתנה יד ביד עם רוח התקופה בה חיו.



הכל "מכתוב"? - או אנחנו אחראים לגורלנו?


בעבר הרחוק האמינו שגורל האדם נחרץ כבר ביום בו הוא נולד.

אפילו לפני 100 שנה בלבד, כל מה שקשור לדת, מדינה, מגדר, היררכיה משפחתית, הכל היה קבוע וברור וכולם עשו פחות או יותר אותו הדבר ואת מה שמצופה מהם. לכן גם קל היה לגלות עתידות.

היום זה אחרת. כל אחד יכול לעשות מה שהוא בוחר לעשות ואפילו יכול להמציא דרך חדשה משל עצמו. דוגמא בולטת מתחום המגדר: נולדתי גבר, אבל מי אמר שאני חייב להישאר גבר אם אני מרגיש בפנים אחרת? בעבר, אם אבא שלי, סבא שלי וסבא רבא שלי היו נפחים, היה ברור שגם אני אמשיך את השושלת ואהיה נפח. זאת הייתה הציפיה, וזה מה שקרה בפועל. היום כל אדם יכול לבחור להיות כל מה שהוא רוצה. אין ציפיות מסוימות, ואפילו יש עידוד להגשמה עצמית.


בנוסף, בעבר רוב האנשים לא נחשפו לידע חיצוני כמו ספרים, רובם לא ידעו קרוא וכתוב כלל, ועל כן בכלל לא הייתה להם הזדמנות להיחשף לאפשרויות אחרות או הזדמנות לבחון את האפשרויות העומדות לפניהם בזווית אחרת. מה שאמרו להם ההורים שלהם זה מה שהם ידעו. מה שציפו מהם ההורים לעשות, זה מה שהם עשו. הם רק עוד חוליה בשרשרת חיים שעושה מה שהאב, הסבא, וכל מי שקדם להם במשפחה עשה, מה שמפשט את ההבנה מדוע האמינו שהגורל עבורם היה כתוב מראש.


בקריאות של היום (לעומת הקריאות בעבר) המיקוד בקריאה בקלפים הוא בבחירות שלנו ולא בקריאת עתידות, ויש יותר מדרך אחת להגשים כל רצון ומטרה.

במקום לרצות לדעת מה יהיה, אנחנו רוצים לשלוט במה שיקרה.

במקום לרצות לדעת אם יפטרו אותי, אני רוצה לקבל עצה מהקלפים איך למנוע מצב בו מפטרים אותי.

האם יפטרו אתכם או האם אתם רוצים למנוע מצב של פיטורים? ".

אם אנחנו קוראים לאחרים, ומישהו אומר לנו אני רוצה לדעת מה יקרה ואנחנו מגלים לו את העתיד וצדקנו, זה נחמד לאגו כמה פעמים אבל בסופו של דבר זה משאיר אותנו בריקנות כי לא באמת עזרנו לו, במיוחד אם תשובת העתיד הייתה שלילית. אבל אם הדרכנו את האדם שקראנו לו בקלפים איך למנוע כישלון או לבחור נכון ובסופו של דבר הוא עושה את השינוי הדרוש ועלה על גל טוב בחייו, זה סיפוק עצום.

בעבר אנשים גרו באותו המקום כל חייהם, כיום הכל השתנה. אי אפשר לומר שהגורל שלנו נקבע מראש, מאחר ועם הקדמה הכל כ"כ דינמי, ואפשרויות חדשות שיצוצו עבורנו בעוד כמה שנים כיום עדיין לא "נולדו". את הבחירה נוכל לעשות רק ברגע שנגיע אל אותה פרשת דרכים. כיום אנחנו יכולים לעבור מעיר לעיר ואפילו ממדינה למדינה, אנחנו יכולים לעשות שינויים קיצוניים בחיים, מהסוג שמככב בחלומות הכי פרועים שלנו, ויותר מכך, כל זמן הוא זמן טוב לשינוי (בכל גיל!) וזה מדהים.

לכן, במובן הזה לפחות, כיום השימוש בקלפי הטארוט הוא בעיקר לא לניבוי וחיזוי עתיד, ויש ביכולתם להעניק לנו הרבה מאוד ידע ועצות ערכיות גם לטווח ארוך וגם לשימוש יומיומי.


ויש לי גם מתנת יום הולדת עבורכם



מותנה במימוש ביום ההולדת עצמו אל מול תצלום ת.ז

מחיר מלא: 400 ש"ח

מחיר מתנה: 200 ש"ח.

ניתן לשלם בהעברה בנקאית מראש או באפליקציית "ביט"

לתאום: פנו אליי בווטסאפ



פוסטים אחרונים

הצג הכול
screen.png
bottom of page