top of page
תמונת הסופר/תתמר קמר

מדריך להתמודדות עם לקוחות קשים

זהו מדריך לקוראי טארוט, קוראי אורקל, מרפאים ועובדים אנרגטיים להתמודדות עם לקוחות קשים. כאנשים מקצועיים בתחום הרוחניות, אנו מתמודדים עם מגוון רחב של אנשים, ולעיתים יש לנו אתגרים עם לקוחות קשים. מדריך זה מציע גישות שונות להתמודדות עם מצבים קשים ומסייע לאנשי מקצוע לשמור על האיזון והביטחון שלהם, ובנוסף תקבלו את רשימת "עשרת הגדולים" של לקוחות קשים מתוך קלפי הטארוט.



גבר עם אקדח מעשן ביד המדמה לקוח קשה בהומור

(התמונה רק בשביל לחייך אתכם)


היו לי המון לקוחות קשים


במהלך הקריאות, אני נתקלת בלקוחות שלעיתים אינם מביעים את עצמם במהלך הפגישה, רק כדי לטעון לאחר מכן ששום דבר ממה שנאמר לא נכון. לקוחות אלו, לעיתים, מגיעים ומצהירים מפורשות שהם לא מעוניינים לדבר אלא רק רוצים לשמוע, מה שמקשה על תהליך הקריאה וההבנה ההוליסטית של המצב שלהם. המטרה של לקוחות כאלה עשויה להיות חיפוש אחר פתרון מהיר או תשובות פשוטות לשאלות מורכבות, אך גישה זו בעייתית מאוד.

 

ניתן להשוות זאת למצב בו לקוח פונה לרופא ומבקש ממנו לא לומר דבר על המצב הרפואי שלו, אלא רק לקוות שהרופא ינחש מה לא בסדר. במקרה הזה, הרופא לא יכול לקבוע אבחנה מדויקת מבלי לקבל מידע חשוב על התסמינים, ההיסטוריה הרפואית או אורח החיים של המטופל. בדומה לכך, בקריאות טארוט, חוסר שיתוף פעולה והיעדר מידע מקבלים תוצאה מדויקת פחות, שכן הקריאה דורשת דיאלוג והבנה עמוקה של הנסיבות והקשרים של הלקוח.

 

אני זוכרת לקוח אחד, שהגיע אליי לקריאה, ובאופן בלתי צפוי, קם והלך באמצע הפגישה. הסיבה להתנהגותו עשויה להיות מורכבת, וישנן מספר אפשרויות שיכולות להסביר את המקרה הזה.

 

אחת הסיבות האפשריות היא שהלקוח היה מופתע מהתשובות שקיבל. לעיתים, תובנות עלולות להיות קשות לעיכול, במיוחד כאשר הן נוגעות לנושאים רגישים כמו מערכות יחסים או בעיות רגשיות. כאשר אנשים נתקלים במידע שמאתגר את התפיסות שלהם או דורש מהם להתמודד עם דברים שלא רצו להכיר בהם, הם עשויים להרגיש שהמצב לא נוח להם, ולהעדיף להתרחק ממנו.

 

סיבה נוספת עשויה להיות חוסר התאמה בין ציפיות הלקוח לבין מה שהתקבל בפועל. ייתכן שהלקוח הגיע עם תחושה חזקה לגבי מה הוא רוצה לשמוע, ורצה תשובות מסוימות, אך לא קיבל את מה שציפה לו. חוסר התאמה כזה עלול ליצור תחושת תסכול ולעורר את הצורך להפסיק את הקריאה ולצאת.

 

לבסוף, ייתכן שהלקוח פשוט היה במצב נפשי לא מוכן. לעיתים, אנשים מגיעים לקריאות במצב רוח רע או לאחר יום קשה, והם לא מצליחים להתרכז או להתחבר. במצב כזה, כאשר הם מרגישים שזמן הקריאה לא נותן מענה לצרכים שלהם, הם עשויים להרגיש שאין טעם להמשיך ולבחור לעזוב.

 

לקוחות שמגיעים לקריאה עם ידע בסיסי בקלפים ומבינים, לעיתים קרובות, אוהבים להתווכח על כל קלף ומבקש "לתקן" את הקורא. הם מתמקדים בפרשנויות ובמשמעויות שהם מכירים, ולעיתים קרובות אינם פתוחים לפרשנויות חדשות או עמוקות יותר.

 

התנהגות כזו יכולה לנבוע ממספר סיבות. ראשית, לקוחות אלו עשויים להרגיש חיבור אישי לקלפים ולתהליך הקריאה, מה שגורם להם לחשוב שיש להם הבנה מעמיקה יותר מהקורא. הם עשויים להרגיש שמידע שהם רכשו מטעויות בעבר או מספרים שקראו, מספיק כדי לפסול או לשנות את דברי הקורא. שנית, חלקם יכולים להרגיש חוסר ביטחון ביחס לידע שלהם, ולכן הם מנסים לקחת פיקוד על המצב על מנת להרגיש שהם בשליטה. במקרים כאלה, המאבק הפנימי שלהם עם הידע שלהם עלול להוביל לתסכול, והם עלולים להתנהג בצורה שמפריעה לתהליך הקריאה.

 

עם זאת, התנהגות כזו לא הגיונית ולא מועילה. קריאת קלפים היא תהליך דינמי ומורכב, שדורש ממך להקשיב לאינטואיציה שלך ולתובנות שעלו מתוך הקלפים. כשלקוח מתווכח או מנסה "לתקן" את הקורא, הוא למעשה חוסם את האנרגיה החיובית שיכולה לזרום מהקריאה. זה כמו לקוח שמגיע לרופא עם ידע בסיסי על רפואה ומחליט להתווכח על האבחנה או ההמלצות. גם אם יש לו ידע, זה לא אומר שהוא מבין את המורכבות של המצב או שיש לו את כל המידע הדרוש כדי לקבל החלטות רפואיות. בסופו של דבר, יש כאן חוסר הכרה בעובדה שהקורא הוא מקצוען בתחום, ויש לו את הכלים והניסיון להבין את המשמעות האמיתית של הקלפים. ההתעקשות של הלקוח לשנות את הכיוונים שהקורא מציע יכולה להוביל לסיום לא מספק של הקריאה, שבו שני הצדדים לא מרוויחים מהתהליך.

 

לקוחות ששואלים את אותה שאלה מספר פעמים במהלך קריאת קלפים, ומצפים לתשובות שונות, מצביעים לעיתים על מצבים רגשיים מורכבים. יכולות להיות לכך כמה סיבות אפשריות.

 

ראשית, יתכן שהלקוח נמצא במצב של חוסר ודאות או בלבול. כאשר אנחנו מתמודדים עם דילמות קשות, לעיתים קרובות יש לנו רצון עז לקבל תשובות שיתמכו בבחירות שלנו. הם יכולים לגלות שהם מחפשים אישור לתחושותיהם או לחלופין, מנסים להבין כיצד לפעול במצב מסוים. חזרה על השאלה יכולה לשקף גם פחד מהתוצאה או חשש לא לקבל את התשובה שהם מקווים לה.

 

שנית, ישנו גם הממד של אי הבנה לגבי תהליך הקריאה. לקוחות עשויים לחשוב שקריאת קלפים תספק להם תשובות חד משמעיות וברורות, כאילו מדובר בבדיקת פרסומים, ולא תהליך של גילוי עצמי. כאשר הם מתמודדים עם תשובות שאינן עונות על הציפיות שלהם, הם עשויים לחזור על השאלות, מתוך תקווה שהפעם יתגלו תובנות חדשות או שונה.

 

לבסוף, אפשרי שגם יש לקוחות שמרגישים חוסר ביטחון ביחס לתהליך או למידע שהתקבל. חזרה על השאלה יכולה להיות אופן להתמודד עם הדינמיקה של חוסר האמון, מתוך רצון לאמת את התשובות שניתנות להם.

 

כקוראים, חשוב שנגלה הבנה ואמפתיה למצבם של הלקוחות. חזרה על שאלה יכולה להיות סימן לכך שהלקוח עובר תהליך קשה, ואנחנו, בתפקידנו, יכולים לעזור להם לגייס את התובנות מהקריאה. אנו יכולים לעודד אותם לחשוב על הסיבות שבגללן הם מרגישים צורך לשאול שוב, ולנסות להנחות אותם לעבר הבנה מעמיקה יותר של המידע שהתקבל. גישה כזו יכולה לעזור ללקוח לא רק לעבד את התשובות שהוא מקבל, אלא גם להרגיש שמישהו שם כדי לתמוך בו במהלך המסע הזה.

כל אחד מהמקרים הללו מצריך גישה שונה וניהול רגשי על מנת לשמור על מקצועיות.


עשרת הגדולים של לקוחות קשים מתוך קלפי הטארוט


הרמת קלף לפני קריאה יכולה לתת לך הבנה מוקדמת של האתגרים שעשויים להגיע מצד הלקוח, מה שיכול לעזור לך להכין את עצמך נפשית וליצור גבולות מתאימים. הנה עשרה קלפי טארוט שעשויים לייצג "לקוחות קשים", והקושי שהם יכולים לסמן:

  1. השטן

    • קושי: ייתכן שהלקוח תלוי בך באופן לא בריא או מחפש תשובות מתוך אובססיה. הוא עשוי להיאחז בתלות או בציפייה שתשחררי אותו ממצב בלתי פתיר.

  2. תשעה גביעים

    • קושי: לקוח שמרגיש שהוא "יודע הכול" או שאינו פתוח לקבל עצות חדשות. הוא עשוי להגיע בגישה של סיפוק עצמי שמונע שינוי.

  3. חמש חרבות

    • קושי: נטייה לויכוחים, חוסר שיתוף פעולה, או גישה של חוסר אמון. ייתכן שהלקוח מחפש להוכיח אותך כטועה.

  4. שמונה גביעים

    • קושי: לקוח במצב של בריחה או חוסר מיקוד רגשי. הוא עשוי להתקשות להתחבר למסר ולהתחייב לתהליך.

  5. ארבעה מטבעות

    • קושי: לקוח עם גישה סגורה או קמצנות רגשית. ייתכן שהוא שומר מידע ולא מאפשר תקשורת פתוחה.

  6. חמש מטבעות

    • קושי: תחושת קורבנות או גישה של "למה זה תמיד קורה לי?". ייתכן שהוא מחפש אישור למצבו ולא פתרון.

  7. שבע חרבות

    • קושי: ייתכן שהלקוח לא ישר או שהוא מסתיר מידע חשוב. ייתכן שהוא מנסה "לבחון" אותך או לבחון את אמינות הקריאה.

  8. חמש גביעים

    • קושי: לקוח המתמקד בעבר או בתחושת אובדן. ייתכן שהוא מתקשה להתרכז בהווה או לשמוע מסרים על עתיד חיובי.

  9. שלושה מטות הפוך

    • קושי: לקוח חסר סבלנות או מחפש פתרונות מיידיים. הוא עשוי להיות מתוסכל אם התשובות דורשות זמן ומאמץ.

  10. מלכת החרבות הפוכה

    • קושי: לקוח קר או עוין שמתקשה לקבל תשובות רגשיות. הוא עשוי להפעיל ביקורתיות יתר או לשדר חוסר אמון.



מה אפשר לעשות עם לקוחות הקשים כאלה?


אחת הדרכים להתמודד עם לקוחות קשים היא לגשת לסיטואציה ממקום הוליסטי. כל סיטואציה בחיינו היא רבת-פנים, ולכן כדאי לבחון את הדברים מכמה היבטים – לפני הקריאה, במהלך הקריאה ואחריה.


לקוחות קשים לפני הקריאה בקלפים:


הגדירו את כוונותיכם

יש להגדיר כוונה לכך שרק הלקוחות המתאימים לכם ימצאו את דרכם אליכם ויעבדו איתכם. לדוגמה, אם אתם מתמקדים בשלום בית, נסו לשדר את הכוונה הזו בכל ערוצי התקשורת שלכם – באתר, ברשתות החברתיות, ובשיחות עם לקוחות. כך תוכלו למנוע מצבים של לקוחות שאינם מתאימים, כמו לקוח שמחפש קריאה רכילאית ולא בקו ישר עם הערכים שלכם.


קבלו את העובדה שבשלב מסוים זה הולך לקרות

קבלת העובדה שיתכנו לקוחות קשים היא צעד חשוב. זה כמו להכיר בעובדה שהחיים מלאים באתגרים. לקוחות קשים הם חלק מהתהליך הלמידה שלכם. חשוב להבין שזה לא אומר שאתם לא מקצועיים או לא מתאימים. זה כמו מיסים – אי אפשר להימנע מהם.


יש לכם את כל הזכות לא לקבל כל לקוח

אם אתם מרגישים חוסר נוחות כשלקוח פונה אליכם, אל תהססו לומר לא. לדוגמה, תוכלו להגיד ללקוח: "אני מצטער, אבל כרגע אני לא מקבל לקוחות חדשים". זוהי דרך מכובדת לשמור על הגבולות שלכם.


הציגו את הסוגים השונים של שירותים שלכם באתר

זאת כדי להגדיר ציפיות מול הלקוחות ומבקרי האתר. כך תוכלו למשוך לקוחות שמתאימים לסגנון העבודה שלכם, למשל אם אתם מתמחים בקריאות זוגיות לשלום בית תמנעו מפניות העוסקות בפירוק הנישואין או מערכות יחסים לא רציניות. וודאו שהמידע באתר ברור.

 

כשלקוחות קשים מתגלים בתוך תהליך הקריאה:


זכרו שיש לכם בחירה

בכל סיטואציה, חשוב לזכור שיש לכם את הזכות לבחור כיצד להמשיך. למשל, אם אתם מרגישים שהקריאה לא מתקדמת, שאלו את עצמכם: "האם אני רוצה להמשיך או לשנות את השיחה?". אפשר לשאול את הלקוח אם הוא מרגיש שהוא זקוק להפסקה.


אתם המקצוענים

אל תפלו לרמה של הלקוח. זכרו שאתם המומחים. אם לקוח מנסה להטיל עליכם את רגשותיו, עמדו על שלכם. למשל, אם לקוח מתחיל להתווכח על קלפים, תוכלו לומר: "אני מבין/נה את מה שאתה אומר, אך הבנת הקלפים נובעת מהפרשנות שלי. תן לי להסביר מדוע אני רואה את זה כך".


תרגלו שמירה על קור רוח

אם אתם יודעים שאתם נוטים להראות את הרגשות שלכם באופן בלתי נשלט, אם זה עלול להיות ניכר על הבעות פניכם, קחו נשימה עמוקה והקדישו כמה רגעים לעצמכם. אם אתם מרגישים מתוחים במיוחד, כדאי לקחת פסק זמן, לשתות מים או להניח יד על הלב ולבקש שקט פנימי.


נסו חמלה לפני שאתם מדברים

זכרו שהלקוח הוא אדם עם רגשות אמיתיים. לדוגמה, אם לקוח מתנהג בצורה קשה, שאלו את עצמכם אם יש סיבה מאחורי ההתנהגות שלו. ייתכן שהלקוח עבר יום קשה בעבודה, ואתם יכולים לומר: "אני רואה שאתה לא מרגיש בנוח, האם הכל בסדר?".


יש לכם זכות מלאה להפסיק את הקריאה

אם אתם מרגישים שהקריאה לא מתקדמת טוב, אל תהססו להפסיק אותה. אתם יכולים לומר, "נראה שהקריאה הזו לא מהדהדת אצלך, אולי כרגע אתה לא במצב של לב פתוח להכיל את הדברים. האם תרצה לסיים את הקריאה?". זה יאפשר ללקוח להבין שזו חוויה משותפת. לגבי התשלום, אם זה קרה לפני תשלום (לא מומלץ לקיים קריאות לפני תשלום) שחררו את הלקוח, תזמינו אותו לתאם שוב במועד אחר. אם זה קרה לאחר תשלום שקלו להחזיר לו את כספו או חלק ממנו בהתאם לזמן עבר.

 

לאחר שסיימתם קריאה ללקוחות קשים:


נקו את החלל שלכם ונערו אותו

אחרי שהקריאה הסתיימה, חשוב לעשות ניקוי אנרגטי. אפשר לבצע תהליך קצר של חיזוק אנרגטי על ידי שימוש בקריסטלים או תרגול מדיטציה. זה יעזור לכם להחזיר את האנרגיה, ולהתאושש מהחוויה, גם אם הייתה מאתגרת.


עריכת סיכום אישי

כדאי לשקול לכתוב סיכום אישי של הקריאה. זה יכול לעזור לכם להבין את המצב וללמוד ממנו. אפשר לכתוב לעצמכם מה עבד ומה לא עבד, ולבנות תכנית פעולה לעתיד.


שיחה עם קולגות

אם אתם מרגישים צורך, אל תהססו לשתף קולגה במצב שקרה. שיחה כזו יכולה להוות תמיכה ופתרון בעיות, ולעיתים עצה מכמה חוויות יכולה להעניק לכם נקודת מבט חדשה.


חיפוש אחר משוב

אם יש לכם מערכת יחסים טובה עם הלקוח, שקלו לבקש מהם משוב לאחר הקריאה. שאלו אותם אם הם מצאו את הקריאה מועילה, ואילו תחומים ניתן לשפר. זה לא תמיד קל, אבל זה יכול להוות כלי מצוין לשיפור.

לסיכום, התמודדות עם לקוחות קשים היא חלק מהמסע המקצועי של כל קורא טארוט, קורא אורקל או מרפא אנרגטי. בעזרת גישות נכונות, גבולות ברורים, והתמקדות בחמלה ובקשר אנושי, אפשר להתמודד עם האתגרים בהצלחה ולשמור על ביטחון ושקט נפשי בעבודה שלכם.


קרה לכם מקרה מעניין עם מישהו שקראתם לו ולהקשה עליכם? ספרו לנו כאן בתגובות למטה.


שלכם, תמר קמר

3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating

"תמר קמר" - עינב

לוגו ב FOOTER של דף הבית, כתוב דרך הטארוט תמר קמר
זר שושנים - איור

- דרך הטארוט - תמר קמר - tarot-way

  • Facebook
  • BLOG
  • ווטסאפ
  • EMAIL
  • YouTube
  • Instagram
bottom of page